13.3.2017

London Restaurant Recommendations

Hiihtolomaviikolla olin vierailulla siskoni luona Lontoossa, josta kirjoitinkin jo hieman täällä. Kolme päivää Lontoossa meni aivan liian nopeasti. Toivottavasti pääsen takaisin pian ennen kun hän palaa takaisin Suomeen. Aina matkustaessani Suomessa tai ulkomailla etsin ensimmäisenä parhaat lounas- ja aamupala paikat. Ne ovat kaksi lempi ruokailuaikaani, sillä illallinen tulee liian usein jätettyä välistä tai sitten se on reissussa usein liian tuhti makuuni. Tässä on omat suosikkini Lontoon ravintoloista, missä käytiin siskoni kanssa. Toki en ole käynyt Lontoossa kuin kahdesti aiemmin, joten en tunne tarjontaa yhtä hyvin kuin New Yorkissa, joten kaupungista löytyy vielä varmasti tuhansia ihania paikkoja.

Beany Green

Beany Greenillä on muutamia eri sijainteja ympäri Lontoota, mutta me kävimme vain heidän Paddingtonin aseman läheisyydessä sijaitsevassa ravintolassa. Hotellimme oli aivan Paddingtonin aseman vieressä ja etsin ennen matkaa ihania aamupalapaikkoja lähistöltä. Tämä kyseinen ravintola pisti silmääni heidän värikkäiden ja terveellisten ruokien ansiosta. Beany Green tarjoaa australialaisia herkkuja ja ruokia. Ainut miinus oli, että ravintolan palvelu ei ollut kovin toimivaa, sillä vaihtoehtoja oli niin monia; voit tilata ruuan listalta tai tiskiltä ja kaikki työntekijät eivät tienneet annoksista kaikkea. Myös ravintolan saniteettitilat olivat epäsiistit. Palvelu oli kuitenkin todella ystävällistä ja ruoka erittäin hyvää ja kaunista.

26 Grains

26 Grains sijaitsee Neal's Yardilla, jossa on ihania värikkäitä asuntoja ja tunnelma on ihanan lämmin. Tämänkin ravintolan olin katsonut etukäteen, sillä olen itse todella suuri puurojen ystävä. Ravintola tarjoaa siis pääasiassa erilaisia puuroja uudella twistillä. Listalta voi myös tilata muita herkullisen näköisiä annoksia kuten avocado leipiä. Täällä otimme tottakai puurot jotka maistuivat järjettömät hyville. Otin itselleni ohjeen mukaan, jota testasin kotona ja on jäänyt aamupalakseni. Tunnelma täällä oli kuin olisi ollut jonkun omassa kotona, sillä asiakaspalvelijoiden vaatteet olivat kuin kotiasuja ja he vaikuttivat kaikki yhdeltä suurelta perheeltä.

Milk Train

Tämä paikka oli taianomainen! Täältä tilasimme monen bloggaajankin suositun jäätelön isolla hattaralla. Jäätelöannos oli turhan iso kahdelle syötäväksi ja siitä olisi riittänyt hyvin kolmelle tai neljällekin. Jäätelöannos oli kuitenkin parhain koskaan syömäni jäätelö, vaikka olo sen jälkeen ei ollutkaan mahtavin. Onneksi menimme tänne vasta illalla, jotta pystyimme lähteä jäätelön jälkeen hotellille makaamaan ja potemaan täyttä oloa.

Le Pain Quotidien

Le Painista minulla ei ole kuin kännykkäkuvia, mutta tämä oli myös yksi lempiaamupala paikoistani. Le Painilla on useita ravintoloita ympäri maailmaa. He tarjoavat aina luomua ja lähellä tuotettua ruokaa. Myös useimmat heidän ravintoloistaan ovat hiilidioksidipäästöttömiä, eli ne eivät tuota ollenkaan hiilidioksidipäästöjä, jotka edistäisivät ilmastonmuutosta. Tänne voi siis jokainen tulla herkuttelemaan terveellisiä ja vähemmän terveellisiä ruokia hyvään hintaan ja potematta huonoa omatuntoa ilmastonmuutoksesta. Tälle paikalle annan täyden kympin! (Vai saako antaa enemmän?) Saatan päästä kesällä mukaan matkalle Brysseliin ja siinä tapauksessa yksi to do:ni on mennä heidän ensimmäiseen ravintolaan, jonka he ovat avanneet kymmeniä vuosia sitten.